I Communicator

communicatie is niet datgene wat je zegt of bedoelt, maar wel wat de ander begrijpt dat je bedoelt

Omschrijving

‘Alles is communicatie’ is een uitspraak die je vaak hoort als mensen met elkaar samenwerken. Of je nu een team aanstuurt of er deel van uitmaakt, we communiceren voortdurend met elkaar om werk gedaan te krijgen. Soms zijn we ons bewust van hoe we communiceren maar even vaak ook niet.

Doelstelling

Deze opleiding biedt de nodige inzichten en richtlijnen in duidelijke en effectieve communicatie. Het leert de deelnemers hun communicatie- en onderhandelingsvaardigheden te begrijpen en waar nodig te verbeteren en creëert zo een team waarbij zowel het individuele als het bedrijfsresultaat van belang is. De deelnemers verwerven bovendien inzicht in de werking van een groep en leren successen te behalen door gemotiveerd samen te werken ondanks frustraties en obstakels.

Na deze training heb je een antwoord op de volgende vragen:

  • How can I be clearer in what I want to communicate?
  • How can I properly listen and ask the right questions?
  • How does communication work in a team and in a group?
  • Communication misunderstandings: how do I handle this and find the best solutions?
  • Doelgroep

    Alle medewerkers die voortdurend interne en externe contacten onderhouden.

    Tijdsduur

    1 of 2 dagen

    « Terug naar overzicht