Telefonische prospectie

Omschrijving

Wanneer we iemand aan de lijn hebben, vormen we onszelf bijna onmiddellijk een beeld van die persoon. Hoe zorg je er echter voor dat deze eerste indruk van jezelf (en dus ook van je organisatie!) een positieve indruk wordt? Op welke manieren is dit te beïnvloeden? En hoe kan je de klant overtuigen dat jouw organisatie is wat hij zoekt?

Doelstelling

Het optimaliseren van commerciële relaties via de telefoon staat in deze opleiding centraal. We gaan ook dieper in op hoe men geloofwaardig overkomt en welke indruk je (al dan niet) nalaat. Daarnaast besteden we aandacht aan het volledige telefoonproces: tijd, emotie, imago,…

Na deze training heb je een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe kan ik binnen enkele seconden een positief imago ontwikkelen?
  • Wat is de impact van mijn stem?
  • Hoe hou ik controle over het gesprek?
  • Hoe blijf ik kalm wanneer de klant moeilijk doet?
  • Hoe ga ik concreet om met klachten en behandel ik deze kwaliteitsvol?
  • Hoe vorm ik telefonische klachten om tot opportuniteiten?
  • Doelgroep

    Iedereen in een sales en presales omgeving met telefonische in- en outbound contacten.

    Tijdsduur

    1 dag

    « Terug naar overzicht