I Manager

a manager is not a person who can do the work better than his men, he is a person who can get his men to do the work better than he can

Omschrijving

Een goede manager kent zijn medewerkers en weet wat bij hen leeft. Hij kan hen motiveren, inspireren en biedt een luisterend oor wanneer ze het moeilijk hebben. Daarnaast beschikt hij ook over de nodige kennis en competenties om zijn werk goed uit te voeren. Plannen, delegeren en organiseren zijn slechts enkele zaken die tot zijn takenpakket behoren. Soms is het echter niet makkelijk om beide aspecten te combineren…

Doelstelling

Deelnemers ervaren wat het betekent om de leiding te nemen over een team. Ze leren bovendien welke rollen ze wanneer moeten vervullen: leider, bemiddelaar, begeleider,… Tijdens deze opleiding gaan we bovendien samen op zoek naar wat het betekent een goede leidinggevende te zijn binnen uw organisatie.

Na deze training heb je een antwoord op de volgende vragen:

  • Welke leiderschapsstijl geniet mijn voorkeur?
  • Wat zijn de consequenties hiervan op mijn werk en op mijn team?
  • Als ik mensen stuur, waar moet ik zeker rekening mee houden?
  • Hoe los ik het best spanningen op die zich binnen mijn team voordoen?
  • Doelgroep

    Deelnemers leiden een team of zijn kandidaat om dit binnenkort te doen.

    Tijdsduur

    2 dagen + 2u development center per persoon

    « Terug naar overzicht