Conflicthantering

the aim of an argument or a discussion should not be victory, but progress (j. joubert)

Omschrijving

Een misverstand of meningsverschil kan leiden tot irritaties, enkele individuen verdedigen tegengestelde belangen en staan elkaars werk zo in de weg of iemand wordt niet op tijd ingelicht over een belangrijke vergadering. Conflicten zijn alomtegenwoordig en zijn bovendien een logisch gevolg van samenwerken met anderen. Maar wat als het werk van je medewerkers eronder begint te lijden?

Doelstelling

Elk conflict dwingt tot nadenken. Een training rond conflicthantering heeft dan ook tot doel effectiever te leren omgaan met de eigen overtuigingen, emoties en opvattingen voor, tijdens en na een conflict met anderen. Als je effectief weet om te gaan met conflicten kan je deze in de toekomst voorkomen, oplossen of bewust inzetten om een beter resultaat te bereiken.

Na deze training

  • Heb je een beter zicht op de processen die zich afspelen tijdens een conflict
  • Kan je rustig reageren tijdens de bespreking ervan
  • Kan je de verschillende fasen van een conflict identificeren en er op een correcte manier mee omgaan
  • Weet je welke strategieën van conflicthantering er bestaan en welke je best inzet, afhankelijk van de situatie en de betrokken partijen
  • Heb je geleerd hoe je een conflict constructief kan oplossen
  • Doelgroep

    De opleiding is bedoeld voor iedereen die effectiever wil leren omgaan met conflictsituaties.

    Tijdsduur

    2 dagen of 1 dag + feedback center

    « Terug naar overzicht