Consultatief / adviserend verkopen

Omschrijving

Een klant kan je beschouwen als een partner. Dit impliceert dat je zijn input waardeert om een product of dienst verder te ontwikkelen. Bij consultatief of adviserend verkopen verplaatst de account manager zich in het probleem van de klant. Hij denkt mee over de oplossing, in plaats van puur zijn eigen product te verkopen.

Doelstelling

Deze nieuwe verkoopmethode is gericht op lange termijn relaties en is zowel voor de organisatie zelf als voor klanten winstgevend. Het doel bestaat eruit een optimale relatie met de klant te bekomen en te onderhouden, zodat de omzet en winst toenemen.

Je leert allereerst de wensen van de klant te analyseren en inventariseren zodat je weet wat hij echt wil bereiken. Daarna bestuderen we hoe we het best adviezen geven die leiden tot een solide relatie met de klant.

Na deze training

  • Begrijp je het belang van een accurate behoeftebepaling en kan je dit toepassen
  • Kan je de drijfveren van de klant correct inschatten en hierop inspelen
  • Luister je naar de klant en weet je wat deze echt wil
  • Kan je de huidige verkoopsituatie van je bedrijf analyseren
  • Doelgroep

    Werknemers met een verkoopfunctie in een commerciële en servicegerichte omgeving

    Tijdsduur

    1 of meer dagen

    « Terug naar overzicht