Elke organisatie heeft een bepaalde stijl met betrekking tot zijn schriftelijke communicatie. Maar is de boodschap zo op een boeiende en correcte manier verpakt? Geldt deze stijl zowel voor e-mails, zakelijke brieven, interne rapporten, offertes, presentaties enzovoort? In een tijd waarin de mogelijkheden in communicatievormen en middelen onbegrensd lijken te zijn, dreigt de aandacht voor vorm en inhoud te verslappen. Deze training maakt u wakker en helpt u om uw schriftelijke vaardigheden te verbeteren.
Deelnemers zijn zich na de opleiding duidelijk bewust van het belang en de impact van hun schrijfproducten en -vaardigheden. Niet alleen extern, maar ook intern verdient schriftelijke communicatie de nodig aandacht om het beoogde effect op de lezer te garanderen. Alle extra’s van de mondelinge communicatie (stem, intonatie, gezichtsexpressie,…) vallen immers weg als je schrijft. Deze moeten gecompenseerd worden door een correct taalgebruik, de stijl, de lay-out,…
Iedereen die zich geregeld schriftelijk moet uitdrukken tegenover een interne of externe klant.